RSS Feeds

Wednesday, February 16, 2011

Abang malu... :)

Kesempatan yang ada sempena cuti Maulidur Rasul semalam,
kami gunakan untuk melawat 'abang Ayik' di MRSM Serting.
Kami dalam masa yang sama nak tunjuk kat Lisa
tempat abang belajar dan juga
nak lihat bagaimana rupanya tempat yang dinamakan Serting tu...
Al-maklumlah, kami tak pernah sampai ke sana.
Abang sihat dan nampak hepi je,
tapi dia agak kurus dan sakit tekak, sian abang...
Kata abang, dia takde selera dengan menu2 kat dewan makan tu.
Ada duit pun, dah style abang suka menabung, so dia akan beli roti je makan!

Masa kat sana, sempatlah kami bawak abang keluar lunch.
As usual, abang suka ayam goreng, berselera sungguh dia makan.
Lagi tambah selera, bila Lisa dan Kak Sha "mencutap" sama...

Time nak balik,
Mama, Lisa, Kak Sha dan i rebut2 nak peluk dan cium abang.
Yang abang pulak, cuba nak elak2,
Dia malu rupanya! bila kawan2 semua tengok...
Dan yg lebih penting, dia tak nak kawan2 ejek2 nanti.

Walaupun bang Dek dan ayahnya mengusik-usik abang,
menjadikan suasana ceria,
tapi sedihnya rasa bila nak tinggalkan abang...:(

Bye bang, nanti mak Dek datang lagi k.

2 comments:

Syed Fairus said...

Bawa aje lah balik budak tu. Diet kat asrama tu tak seimbang langsung.

Tukang masak kat dewan makan masak tak sama caranya dengan Cik Ngah & Kak Intan masak...

zue said...

oh...missing abg ayik now :(

Post a Comment