RSS Feeds

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 21, 2010

Pagi Sabtu Yang mendebarkan...

Semalam pagi, lepas je solat subuh, kalau ikutkan rasa hati nak je sambung tidur balik. Yelah kan, hari cuti, nilah masanya nak bangun lewat sikit. But, mind terus je teringatkan pokok2 bunga kat luar rumah tu. Lately, cuaca panas sgt. dan langsung takde hujan. Kesian pokok2 aku tu nak minum air...


Jam masa tu lebih kurang pukul 6.50 pagi... baru je aku nak capai baldi, adik aku call. Tak sempat ckp apa2, putus la pulak line... aku ni memang alergy receive phone call awal pagi n tengah malam! Hati aku ni dah dap, dup, dap, dup ..terus terlintas mesti ada something yang tak kena kat rumah parents ni..


Tak salah tekaan aku, adik bagitau ayah pengsan. Dia mintak aku dtg sekarang jugak!. Apa lagi bergegas la aku bersiap. Aku part2 emergency ni memang aku cepat sikit.. so dgn tak mandinya terus ganti baju, kejutkan Bang dek n Lisa and terus ke tempat kejadian..huhuhu...


Dr. yang check ayah kata, blood pressure ayah naik tinggi. Thats why dia pengsan dan muntah2... Kami dah tak fikir panjang, terus asked Dr. to admit ayah. Biarlah blood dia stabil and dia boleh rest.


So, masa kelam kabut aku bermulalah dari saat itu till malam tadi jam 12.30 malam. Dah aku ni kakak yang sulung, so adik2 pandang muka aku je bila nak iniate apa2 pun.. Selalunya, bila ayah sihat, dialah yang akan fikirkan apa meals for anak, cucu n menantu.. ni dah jadi tanggungjawab aku pulak...


Pagi ni ayah masih lagi lemah. Ayah still under medication... Kami doakan ayah cepat sembuh, so mak taklah rasa susah hati...


Yeah, memang penat giler semalam.. buat byk kerja and berulang alik jenguk ayah kat KPJ. Tapi Syukur Alhamdulillah, everything goes fine...

That's we called LIFE...uncertanties...


Hari ni, tanggungjawab masih perlu diteruskan... But mind dah fikir tentang tomorrow! Esok aku kena pergi keja, tak boleh cuti... Jap lagi nak discuss dgn siblings, sape yang boleh cuti utk. jaga ayah..

No comments:

Post a Comment