RSS Feeds

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 24, 2010

Mengapa terpaksa TERIMA....

Semalam, on the way back from kerja, spt. biasa aku akan dgr. celoteh si Jawa Rangers kat Hot FM tu. Topic yg. they bincangkan masa tu tentang "terpaksa terima"... Then, adalah satu akak tu called and story kata dia terpaksa terima yang husband dia dah ada perempuan lain... Kak tu kata lagi, anak dia ada tujuh orang. Dia redha dgn. apa yang berlaku... Dia now rasa tabah & kuat hanya kerana adanya sokongan drpd. anak2 dan kawan2. Dia terpaksa terima hanya semata-mata kerana pentingkan anak2...

Aku rasa tersentuh dan sedih bila dengar akak ni story, tambah2 lagi dengan suaranya yang sayu tu.. hu..hu..hu.. Apalah nasib isteri ni, always sang suami buat mcm ni. Aku bengang betullah.. Aku kalau boleh nak mengulas panjang lebar ni, tapi bila fikir2kan balik malaslah pulak... coz dah ramai org. yang mengulas isu2 ni sejak dulu2 lagi.

Cuma aku suka nak link kan citer kakak tu tadi dgn lagu Siti "CINTA INI". Semoga lirik lagu tu boleh mengingatkan pada org2 yang dah kahwin atau yang masih single lagi bahawa terimalah pasangan anda seadanya, peliharalah dgn. baik hubungan yg terbina, bertolak ansur dan berfikirlah dgn. waras sebelum ambil tindakan yag boleh melukakan pasangan anda. Lagi satu tentang anak2, tak kesian ke dgn mereka? Tindakan kita bakal memusnahkan masa depan mereka.

Pada kaum Hawa yang suka close dgn suami orang, pls..... la kesian kat isteri dan anak2 lelaki tu. Mengapa isterinya "terpaksa terima" hanya kerana ANDA!!!

Hayatilah bait2 lagu dibawah.....


Lirik Lagu Siti Nurhaliza - Cinta Ini

Betapa Engkau Menyintai

Agungkan Aku Bagai Seorang Puteri

Selalu Kau Puja Diriku Ini

Melayang Aku Tak Memijak Bumi


Namun Terkadang Ku Rasakan

Apakah Sikapmu Tak Berlebihan

Aku Wanita Tak Sempurna

Bukan Sekilaunya Batu Permata


Marilah Bersama Jalani Cinta Kita Apa Adanya

Saling Mengerti Dan Sudi Menerima

Kita Manusia Biasa

Marilah Menjaga Kesucian Cinta Rahmat Yang Kuasa

Saling Berpadu Hati Untuk Berdua

Dalam Dakapan Mesra


Nikmati Suka Berbagi Duka

Seiring Denganmu Aku Bahagia

Genggam Jemari Dan Berjanji

Setia Selamanya Sampai Akhir Nanti

No comments:

Post a Comment